Raport ESPI 14/2021

Planowana strategia działalności ELON MOTORS S.A. – spółki stowarzyszonej z Emitentem na lata 2021-2023 BERG HOLDING S.A.

Zarząd Berg Holding S.A. z siedzibą w Katowicach [Spółka, Emitent] informuje, o planowanej strategii działalności spółki stowarzyszonej z Emitentem – ELON MOTORS S.A. z siedzibą w Gdańsku [ELON MOTORS, Spółka stowarzyszona] na lata 2021-2023.

Spółka ELON MOTORS, w której Emitent objął 21% akcji, została zawiązana przez Spółkę oraz cztery osoby fizyczne, spośród których jedna, tj. Pan Łukasz Rosiński jest członkiem Rady Nadzorczej Emitenta, w dniu 4 grudnia 2020 roku, o czym Spółka informowała w raporcie bieżącym ESPI nr 74/2020.

Główny przedmiot działalności ELON MOTORS obejmuje produkcję, dystrybucję, budowanie rynku sprzedaży oraz organizowanie wszelkich działań operacyjnych związanych z produkcją, dystrybucją i sprzedażą motocykli, skuterów, hulajnóg i rowerów elektrycznych.

Strategia Spółki stowarzyszonej na lata 2021-2023 obejmuje:

1. Rozwój marki ELON MOTORS jako producenta i dystrybutora pojazdów elektrycznych na rynku polskim.
2. Tworzenie indywidualnie dopasowanych produktów i usług na bazie motocykli, skuterów, rowerów, hulajnóg i rowerów elektrycznych.
3. Projektowanie własnej linii gadżetów dedykowanych pojazdom elektrycznych.
4. Rozszerzenie dystrybucji produktów i usług marki ELON MOTORS na rynki Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Afryki.
5. Badania i rozwój w obszarze elektromobilności. Optymalizacja linii produkcyjnych zarządzanych przez Spółkę stowarzyszoną.

Spółka stowarzyszona planuje realizować działalność opierając się na następujących modelach współpracy:
1. Business to Customer [B2C] – rozwój sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego oraz platform sprzedażowych takich jak np. Allegro czy Amazon oraz systemu placówek własnych i franczyzowych.
2. Business to Business [B2B] – rozwój sprzedaży pojazdów elektrycznych tj. głownie skuterów i hulajnóg dla firm, jako środek generujący oszczędności w przedsiębiorstwie.

Główne założenia sprzedażowe prezentowanej strategii zakładają osiągnięcie przychody ze sprzedaży oferowanych pojazdów, odpowiednio ok. 3,2 mln zł w 2021 roku, ok. 6,1 mln zł w 2022 roku oraz ok. 12,7 mln zł w 2023 roku.

O aktualizacji lub zmianach informacji objętych niniejszym raportem, Emitent poinformuje
w trybie stosownych raportów bieżących.

zobacz raport

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this